onsdag 12 september 2012

Sömnadslusten väckt igen

I måndags lånade jag några Ottobre tidningar på biblioteket. Nu har jag fått lust att sy igen. Alla dessa fina barnmössor som jag ser överallt inspirerar mig. Jag kan ju sy sådana själv. Det vet jag ju.
Dotterns huvud växer också så lite större mössa har jag gjort nu igen. Egentligen vill jag ha ett tyg med katter, eller apor eller en miljö. Men jag har ännu inte bestämt mig för vilket tyg jag skall beställa. De finaste tygen tycker jag finns på Znokdesign. Kolla själva här

Idag hade jag de mest underbara kursdeltagare som också är väldigt händiga. Det finns även amningsdynor, kort och ljus. Lite av allt möjligt säljer dom. Priset är rätt så billigt också. Kolla här vart ni kan åka och handla. Den här fina dregglisen köpte jag av dem.



Idag har jag äntligen hunnit besöka Viva Textil i Närpes. Där fanns en del fina tyger, men inga trikåtyger med katter eller miljöer. Det här uggletyget tog jag med mig hem i varjefall.



Det som finns på önskelistan framledes är bland annat de här tygerna från Lillestoff
(som också kan köpas från Znokdesign)

http://www.sampsukka.com/liikennetrikoo-53cm-leveys-95cm-p-3311.html

http://www.sampsukka.com/viidakkotrikoo-p-3066.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar