onsdag 19 september 2012

Glad av ugglor

Vi sjuklingar, jag och min dotter, hade lite roligt igår. Jag ritade av mönster, dock inte det mönstret som jag hade tänkt. Det var nämligen fel mönsterark i tidningen Ottobre, som jag lånade på stadens bibliotek. Suck så tråkigt. Så det blev att improvisera utgående från ett annat mönster. Man tager vad man haver. Dottern ville så gärna hjälpa till med stora saxen, nålarna och tejprullen. Vid sömnaden sitter hon i famnen och tittar då symaskinen arbetar. Det verkar vara intressant för henne.

Resultatet av en halv meter uggletyg. Inköpsställe Viva-Textil, Närpes.
Tyget hade räckt till lång ärm, men intresset eller snarare arbetsron till att ändra även på ärmarna räckte inte helt till denna gång. Insidan av mössorna är av fleecetyg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar