söndag 1 juli 2012

Härliga barnkläder

Idag besökte jag Jurva marknad och hittade där MJM Design Verhoomo ja lastenvaate ompelimo. Det är en kvinna som syr barnkläder av jättefina velour- och trikåtyger. Tygen till kläderna är från bl.a JNY design, Liandlo och  Znokdesign.

MJM design Verhoomo ja lastenvaate ompelimo har ingen hemsida eller näthandel men företaget finns på Facebook. Så alla som har Facebook kan gå in där och kolla på kläderna. Via facebook kan man beställa önskad storlek, modell och tyg till plagget.

MJM Design Verhoomo ja lastenvaate ompelimo
Länsitie 946
66460 Haapala

Du kan ringa på nummer 044-2011853

Här är några bilder på MJM Designs härliga barnkläder


Dessa tröjor fick mig direkt att tänka på en liten legotokig herr V.

En korsning av Marimekko och meandi.

Härliga mössor men jag hittar inget pris på dem.

Den hästklänningen skulle ju passa perfekt till fröken S.


Den här klänningen höll jag i och hade så gärna köpt. Men sen blev jag lite snål, 26 euro. Visserligen skulle jag nog själv också vilja ha det priset ifall jag skulle sy och sälja. Supersöt var den och min dotter skulle absolut gilla den. Månne jag köper tyget och syr den själv. Hon hade ändå bara storlek 92 och 98 till salu. Min tjej är ännu storlek 80-86.

Vill du hellre köpa tygen och sy själv så kan du kolla på respektive företags hemsidor

Znokdesign   JNY design    Liandlo






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar